۱۶ خرداد ۱۳۸۹، ۱۳:۵۱

گزارش خبری مهر /

خشم جهانی علیه اسرائیل ادامه دارد/ لزوم محاکمه سران تل آویو

خشم جهانی علیه اسرائیل ادامه دارد/ لزوم محاکمه سران تل آویو

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: شهروندان کشورهای مختلف دنیا روز گذشته در ادامه تظاهرات ضد صهیونیستی بر لزوم محاکمه سران اسرائیلی در دادگاه های بین المللی و کناره گیری اتحادیه عرب از طرح صلح عربی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که رژیم صهیونیستی طی یک هفته اخیر اعلام کرده است که اجازه نخواهد داد محاصره غزه از بین برود و همچنان به کشتار فعالان صلح ادامه خواهد داد خشم جهانی از جنایت دریایی اخیر این رژیم در کشورهای مختلف همچنان ادامه دارد.

هزاران تن از شهروندان فرانسه روز گذشته با برپایی تظاهراتی در پاریس کشتار فعالان صلح توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

حاضران در این تظاهرات با سر دادن شعارها و حمل پلاکاردهایی رفع محاصره نوارغزه و تحریم های بین المللی اسرائیل و وادار کردن آن به عقب نشینی از اراضی اشغالی 1967 را خواستار شدند.

در این تظاهرات که اعضا و رهبران احزاب چپ فرانسه و نمایندگان مهمترین انجمن ها و صنف های این کشور نیز حضور داشتند از دوگانگی موضع رسمی فرانسه در قبال مناقشه فلسطین و اسرائیل انتقاد و "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهور فرانسه به همدستی با کابینه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی متهم شد.

لندن نیز روز گذشته شاهد تظاهرات ضد اسرائیلی بود هزاران شهروند انگلیسی با سر دادن شعار بر ضرورت پایان فوری محاصره نوارغزه تاکید کردند.

این تظاهرات از مقابل مقر نخست وزیری انگلیس آغاز و تا سفارت رژیم صهیونیستی در لندن ادامه یافت. در این تظاهرات که شماری از نمایندگان سابق انگلیس در پارلمان از جمله "جرج گالوی" حضور داشتند تاکید شد که جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی باید به میز محاکمه کشانده شوند.

حاضران در این تظاهرات همچنین از "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس و "نیک کلگ" معاون وی خواستند که نسبت به جنایات ضد بشری اسرائیل تساهل نداشته باشند و برای رفع محاصره نوارغزه و تحقق عدالت برای ملت فلسطین تلاش کنند.

در همین راستا هزاران تن از شهروندان آلمان از جمله اعراب و مسلمانان این کشور شب گذشته در برلین تظاهرات ضد اسرائیلی بر پا کردند. این تظاهرات از مقابل شهرداری برلین آغاز و تا سفارت آمریکا در این شهر ادامه یافت.

افراد شرکت کننده در این تظاهرات با حمل پلاکاردها و پرچم های فلسطین و ترکیه جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و سیاست های این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کردند.

در این تظاهرات از سران عرب خواسته شد که همچون "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه برای رفع محاصره نوارغزه تلاش کنند.

همچنین از اتحادیه عرب خواسته شد که از طرح صلح عربی عقب نشینی کنند زیرا این طرح تحقیرکننده عزت و کرامت ملت های عربی است.

گفتنی است پارلمان کویت هفته گذشته طی تصمیمی از طرح صلح عربی عقب نشینی کرد. طرح صلح اعراب برای اولین بار در سال 2002 میلادی توسط عربستان سعودی ارائه شد. که شامل به رسمیت شناخته شدن رژیم اسرائیل از سوی کشورهای عربی و در عوض آن خارج شدن این رژیم از مناطق اشغالی 1967 است.

بالگردهای رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه کشتی های حامل فعالان صلح موسوم به کاروان آزادی را هدف حمله وحشیانه خود قرار دادند. در این حمله دستکم 19 فعال صلح کشته و 60 تن دیگر زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی همچنین کشتی ایرلندی حامل کمک های انسان دوستانه به غزه موسوم به راشل کوری که صبح امروز به سواحل غزه نزدیک می شد را تهدید به حمله کرد. نظامیان رژیم صهیونیستی این کشتی را وادار کردند که به بندر اشدود منتقل شوند.

کد خبر 1095715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha